icon-cartBotiga OnlineFes-te del club AOFes-te del club
Saluticon-open
Nosaltresicon-open
Club AOicon-open
Botigues Restaurants Escoles Horeca Serveis a empreses
NADALicon-open
Gran recapte

DIA MUNDIAL DE LES FRUITES I LES VERDURES

Arribar al consum mínim diari no és tasca fàcil, pel que poden ser d'ajuda els següents consells o idees practiques per assolir el consum de 5 racions de fruites i hortalisses al dia:
Com ja sabem es important menjar fruita de 3 a 5 racions al dia, però sabem perquè són importants?

Les fruites i les verdures són essencials pel nostre organisme ja que contenen grans quantitats de vitamines, minerals, fibra i molt especialment unes substàncies anomenades "compostos bioactius" o "fitoquímics vegetals". Els compostos bioactius són responsables del color, aroma i sabor de les fruites i hortalisses, aquests tenen potents efectes antioxidants que contribueixen de forma molt positiva sobre la prevenció de malalties cardiovasculars o el càncer.

Arribar al consum mínim diari no és tasca fàcil, pel que poden ser d'ajuda els següents consells o idees practiques per assolir el consum de 5 racions de fruites i hortalisses al dia:

• Procurar prendre fruita fresca en l'esmorzar, a mig matí i a mitja tarda. Triar fruites de temporada, en el seu òptim punt de maduració i prendre-les a temperatura ambient permet gaudir molt més dels meravellosos sabors que ens ofereixen aquests meravellosos aliments.

• Els sucs de fruites no es poden considerar fruita fresca, només una de les tres racions de fruita pot ser substituïda per un suc natural, millor si és acabat d'esprémer.

• Als principals àpats del dia (dinar i sopar) incloure sempre una ració d'hortalisses, almenys una d'elles en cru (amanides variades d'enciam, tomàquet, ceba, pastanaga, espàrrecs, xampinyons, escarola, endívies, etc.).

•Les guarnicions dels segons plats són una excel·lent oportunitat per incloure verdures i hortalisses, xampinyons saltats, puré de pastanaga, carbassons al forn, bròquil amb beixamel, mongetes tendres en amanida, etc.

• Als més petits de casa podem donar-los la fruita fresca, pelada i preparada, ja que nombrosos treballs científics han demostrat que els nens i nenes arriben a consumir el doble de quantitat de fruita que si s'ofereix la fruita en peces, sense pelar o preparar .

• Les fruites i hortalisses poden ser un aperitiu molt saludable, oferir-les per picar o com a aperitiu pot ser una altra forma fàcil d'introduir-les en la nostra dieta. Així, pots ajudar-te de la teva creativitat a la cuina: palets de pastanaga amb formatge fresc, tomàquets cherry amb alvocat i oli d'oliva, broqueta de fruites de temporada, card arrebossat, carxofes fregides, croquetes de coliflor, etc.

• Fer la fruita fàcil de menjar pot resultar un èxit en l'increment del consum diari de fruites, fins i tot en els adults i grans.

• I sobretot donar color als teus plats amb una gran varietat d’hortalisses!!!
  • D'acord amb el reglament de la UE 1169/2011, per conèixer la composició i els possibles al·lèrgens dels nostres productes, si us plau, pots fer-nos arribar un correu electrònic a infoproducte@ametllerorigen.cat especificant el producte del teu interès. Contestarem el teu correu en un màxim de 15 minuts, de dilluns a divendres de 9:00h a 13:00h i de 14:00h a 18:00h.