icon-cartBotiga OnlineFes-te del club AOFes-te del club
Saluticon-open
Nosaltresicon-open
Club AOicon-open
Botigues Restaurants Escoles Horeca Serveis a empreses
NADALicon-open
Gran recapte

LA PATATA: FONT D'ENERGÍA

La patata és un tubercle molt nutritiu. Té un alt percentatge d’aigua (77%) i una font important de midó, un hidrat de carboni que ens proporciona energia d’absorció lenta.


 

Respecte als seus components, cal remarcar que és font de vitamina K, també coneguda com a antihemorràgica, que contribueix a la correcta coagulació sanguínia. Té un alt contingut en vitamina C, que intervé en el manteniment normal del sistema immunològic i també és font de folats, importants per al correcte desenvolupament del fetus.

Pel que fa als minerals, és font de potassi, que contribueix en el funcionament normal de la musculatura.

Varietats:

Kennebeck: Patata versàtil, ideal per fregir ja que no absorbeix tanta quantitat d’oli i també per rostir, gràcies a la seva textura més resistent. També es pot utilitzar per coure ja que romandrà sencera però no quedarà tant esponjosa com la varietat Monalisa. És bona per coure-la al forn, a la brasa i també al microones.

Monalisa: És la més versàtil a la cuina. S’utilitza sobretot per bullir ja que es cou ràpidament i queda tova. No es recomana per fer purés.

Nova: Les patates noves són varietats que han estat recollides del sòl abans del seu moment natural de maduració per tal d’aconseguir una pell més fina, una mida més petita i una quantitat d’aigua inferior. Per tant, seran ideals per a guisats i truites de patates. Com a conseqüència, aquesta varietat és menys resistent als cops i es conserva durant menys temps.

Vermella: És la més apropiada per bullir i fer purés perquè té una textura esponjosa i molta aigua.

Violeta o Vitelotte: Es pot cuinar com la resta de patates, rostides, bullides, fregides, etc. Molt recomanables per a fer purés de guarnició pel seu color lilós.

Buffet: Aconsellable per fer purés, sopes i cremes però també per bullir amb altres verdures. Destaca per la seva textura cremosa i sabor.

Elecció i conservació:

A l’hora d’escollir-les s’ha de rebutjar qualsevol patata amb parts verdes ja que és un indicador que contenen un tòxic anomenat solanina, que en grans quantitats (400mg/kg de pes) pot provocar mal de cap, vòmits i dolors abdominals.

Per tal de conservar al màxim les seves propietats nutritives, es recomana emmagatzemar-les el menor temps possible i en llocs frescos i secs.

A l’hora de cuinar-les no s’han de posar en remull ni coure-les massa estona ni amb molta aigua. Es recomana el consum de patates al forn amb la pell o en olla a pressió.

  • D'acord amb el reglament de la UE 1169/2011, per conèixer la composició i els possibles al·lèrgens dels nostres productes, si us plau, pots fer-nos arribar un correu electrònic a infoproducte@ametllerorigen.cat especificant el producte del teu interès. Contestarem el teu correu en un màxim de 15 minuts, de dilluns a divendres de 9:00h a 13:00h i de 14:00h a 18:00h.